
U sklopu školskog projekta 1100 godina Hrvatskog Kraljevstva, učenici 6. d i 6. e razrednog odjela na satu Hrvatskoga jezika istraživali su život i vladanje hrvatskih kraljeva, proučavajući njihovu povijest, značaj i ulogu u oblikovanju hrvatske države. Kroz ovaj projekt, učenici su se upustili u različite aktivnosti koje su im omogućile dublje razumijevanje povijesti, ali i potaknule njihovu kreativnost.
Jedan od najzanimljivijih dijelova bio je pisanje dijaloga između kraljeva, njihovih kraljica ili podanika, gdje su učenici oživjeli povijesne likove kroz maštovite razgovore, u kojima su diskutirali o važnim odlukama, borbama i životu na prijestolju. Kroz ovaj kreativni proces, učenici su razvijali svoje vještine pisanja i povijesnog razmišljanja.
Osim toga, učenici su crtali simbole moći i slave vladara. Ove slike nisu bile samo umjetnički izrazi, već su im pomogle da vizualiziraju doba u kojem su vladali hrvatski kraljevi. Uz to, naučili smo ponešto i o legendi o partiji šaha iz koje potječe šahovnica, temeljni simbol našeg grba, ali i nacionalnog identiteta.
Za kraj, učenici su napisali pjesme posvećene hrvatskim kraljevima. Kroz stihove su izražavali svoju povezanost s povijesnim naslijeđem i veličinom tih vladara, koristeći poeziju kao sredstvo za iskazivanje divljenja prema hrabrosti i mudrosti kraljeva.
Ovaj projekt bio je izvrstan način da se poveže povijest, umjetnost i književnost, potičući učenike da istražuju svoju kulturnu baštinu na kreativan i inspirativan način.
Ja sam kralj Trpimir II.,
o meni malo se zna,
bio sam brat kralja Tomislava.
Dok sam vladao ja,
nije bilo ratova,
sklopio sam mir s Bugarima.
Imao sam sina, Krešimira, svog nasljednika.
Monika Haraminčić, prof.