
Učenici 6. d i 6.e razrednog odjela u sklopu manifestacije Dani medijske pismenosti na satu Hrvatskoga jezika osmišljavali su vlastite proizvode, razvijali ideje te ih prezentirali pred razredom. Aktivnost je uključivala izradu reklamnog plakata, snimanje radijske reklame te osmišljavanje scenarija za TV oglas. Na taj su način učenici imali priliku primijeniti znanja iz različitih područja – od jezika i komunikacije do likovne i medijske kulture.
Nastali su raznovrsni i maštoviti proizvodi poput robota popravljača, tablete za energiju, naočala za pogled u budućnost, letećih eko-kanti za smeće i čarobne spužve. Svaka je skupina sa zanimanjem i kreativnošću pristupila zadatku te su s ponosom predstavili svoje izume kroz različite medijske formate.
Učenici su kroz rad uočili kako medijski sadržaji mogu oblikovati percepciju publike te kako odabir riječi, zvukova i vizualnih elemenata može utjecati na poruku koju reklama prenosi.
Poseban naglasak stavljen je na osvještavanje važnosti kritičkog pristupa oglašavanju pa su učenici ponovili zamke lažnog oglašavanja i naučili kako prepoznati prenaglašene tvrdnje, skrivene poruke i manipulaciju u reklamnim porukama.
Rad je protekao u poticajnoj i veseloj atmosferi, a učenici su pokazali zavidnu razinu suradnje, kreativnosti i medijske pismenosti.
Svi zainteresirani učenici od 5. do 8. razreda imali su priliku sudjelovati na radionici Što AI zna o meni? Učenici 8. razreda od ove školske godine više o umjetnoj inteligenciji mogu učiti na izvannastavnoj aktivnosti Umjetna inteligencija, a svima koji ju ne pohađaju ovo je bila odlična prilika za širenje znanja o alatu koji se dodaje u sve više sfera naših života.
Kroz kratko uvodno predavanje, učenici su se prisjetiti što je digitalni otisak i kako nastaje, te su naučili kako AI analizira podatke. Proširili su svoje znanje o tome kako zaštititi svoje osobne podatke na internetu, te su istražili kako digitalni otisak oblikuje informacije koje umjetna inteligencija (AI) može prikupiti o svojim korisnicima. Kroz interaktivne vježbe istražili su koje podatke o sebi dijele na internetu (npr. kroz javne profile, pretraživanja i objave) te su koristiti jednostavne AI alate kako bi provjerili što algoritmi mogu “zaključiti” o njima. Na kraju su raspravili o tome koliko su te informacije točne, kako AI može pogriješiti i zašto je važno kritički razmišljati o digitalnom otisku.
Dane medijske pismenosti obilježile su učiteljice Monika Haraminčić i Klara Majetić