Olovne i teške snove snivali su oblaci nad gradom tijekom ovogodišnje pripreme 110. obljetnice smrti Antuna Gustava Matoša. Život velikog pjesnika ugasio se 17. ožujka 1914. u jednoj bolesničkoj sobi iz koje je zadnjim snagama promatrao obrise dragoga mu grada. Oštro pero velikog nam Gustla zauvijek je utihnulo ostavljajući nam u baštinu njegov opus čaroban ko san.
Naši su učenici 7. c i d razrednog odjela obljetnicu Matoševa odlaska s književne i životne pozornice obilježili pisanjem pisama Matošu na satu Hrvatskoga jezika, a Dramsko – recitatorska skupina odigrala je kratke scene televizijske emisije u kojoj su ugostili samoga Matoša. Aktivnosti su provedene u sklopu školskog projekta „Matoševim stopama“. Tradicionalno, velikom se pjesniku delegacija iz škole poklonila i na njegovu grobu na Mirogoju. Literarna družina mijenjala je Matoševe stihove vlastitim idejama stvarajući tako nove uratke. U nastavku možete pročitati neke učeničke radove i pogledati fotografije s ovogodišnje obljetnice.
110. godina nakon što je zaklopio svoje umorne oči, ponosni smo da koračamo Matoševim stopama.
Dragi Matošu,
uspješni hrvatski književniče! Ja sam Sara i pišem Vam iz budućnosti. Nadam se da ćete razumjeti moj rukopis i noviji hrvatski jezik. U Hrvatskoj će po Vama nazivati škole i bit ćete vrlo cijenjeni, Vaša će djela pomagati razabrati povijest hrvatske književnosti, život Vašeg vremena, odnose među ljudima… Imat ćete posebno mjesto u hrvatskoj književnosti i stoga, molim Vas, nemojte prestati pisati.
S poštovanjem, Sara
Dragi Antune Gustave,
čula sam da si povrijedio desnu ruku i prestao pisati te da si se posvetio glazbi. Kažu da divno sviraš violončelo. Impresivno! Nadam se da će ti se ruka oporaviti i da ćeš mi napokon moći odgovarati na pisma. Poslala sam ti paket svježeg voća. Sljedećeg ponedjeljka planiram te posjetiti. Možemo ručati zajedno.
Pozdravi sestru Danicu od mene.
Lijep pozdrav
Mia
Dragi gospodine Matošu,
zanima me odakle ste crpili inspiraciju za svoje duboke poetske radove? Koliko dugo radite na pojedinoj pjesmi? Odakle Vam ideje? Jeste li izgubili neku dugu i duboku ljubav? Posvećujete li sve pjesme istoj
osobi? Budimo realni, ne može svatko pisati poput Vas. Mediji o Vama pišu svašta, ali ja tome ne vjerujem. Mene zanima Vaša intimna priča. Nadam se Vašem pismu i strpljivo iščekujem Vaš odgovor…
Lijep pozdrav, Ines
JESENJE VEČE
Olovne i teške snove snivaju Oblaci nad tamnim gorskim stranama; Monotone sjene rijekom plivaju, Žutom rijekom među suhim granama.
Iza mokrih njiva magle skrivaju Kućice i toranj; sunce u ranama Mre i motri kako mrke bivaju Vrbe, crneći se glasnim vranama.
Sve je mračno, hladno; u prvom sutonu Tek se slute ceste, dok ne utonu U daljine slijepe ljudskih nemira.
Samo gordi jablan lisjem suhijem Šapće o životu mrakom gluhijem, Kao da je samac usred livade.
Mia Horvat, 8. a
SAMOTNA LJUBAV
Ponoć već je prošla, svjetlo mi se gasi, Na baršunu crnom leži teška noć; Čelom mi se truni spomen tvojih vlasi – Ljubavi moja, kad ćeš, kad ćeš doć?
Otišla si. Gdje si? Ko da umrla si, Udaljenost ima smrti tužnu moć, Srcem srsi, strasti, dušom sumnje, strâsi – Poginut ću noćas i za dragom otići.
– Ljubav nije sreća! – znaš li kad mi reče? – – Ljubav, to je bol, i ta rana peče, – Ljubav boli, boli, kao duša boli,
– Tȅško, tȅško onom koji jako voli. – Nisi prȁvo rekla. Ljubav bol je, plamen, Ali mȕčī samo kad sam sâm – ko stijena.
Marina Jozić, 8. a
JESENJE VEČE
Olovne i teške snove snivaju Zvijezde nad tamnim gorskim stranama; Monotone sjene rijekom plivaju, Žutom rijekom među smeđim granama.
Iza mokrih njiva magle skrivaju Kućice i toranj; sunce u ranama Mre i motri kako mrke bivaju Vrbe, crneći se crnim vranama.
Sve je mračno, tmurno; u prvom sutonu Tek se slute ceste, dok ne utonu U daljine slijepe ljudskih nemira.
Samo gordi jablan lisjem suhijem Šapće o životu mrakom gluhijem, Kao da je samac usred svijeta.
Lorna Petrač, 8. a
SAMOTNA LJUBAV
Ponoć već je prošla, svjetlo mi se gasi, Na baršunu crnom leži teška noć; Čelom mi se truni spomen tvojih vlasi – Ljubavi moja, kad ćeš, kad ćeš doć?
Otišla si. Gdje si? Ko da umrla si, Udaljenost ima smrti tužnu moć, Srcem srsi, strasti, dušom sumnje, strâsi – Poginut ću noćas i za dragom plakati.
– Ljubav nije sreća! – znaš li kad mi reče? – – Ljubav, to je bol, i ta rana peče, – Ljubav boli, boli, kao rana boli,
– Tȅško, tȅško onom koji jako voli. – Nisi prȁvo rekla. Ljubav bol je, plamen, Ali mȕčī samo kad sam sâm – ko mjesec.
Patricia Šolić, 8. a
Monika Haraminčić, prof.
Ivana Rožić, stručna knjižničarka
Ivana Antić, prof.
Najnovije novosti
Likovni radovi učenika
Likovni radovi učenika
Pedagog
Mirna Bilić, pedagoginja
Područje rada školskog pedagoga je široko i dotiče se mnogih područja rada u u školi. Stručni suradnik pedagog bavi se analizom, unapređivanjem i vrednovanjem odgojno-obrazovnog rada u školi, sudjeluje u planiranju i programiranju, kulturnoj i javnoj djelatnosti škole, prati stručno usavršavanje učitelja, te vodi i nadgleda pedagošku dokumentaciju škole.
Osnovna i najvažnija djelatnost školskog pedagoga je neposredan odgojno-obrazovni rad koji se prije svega odnosi na individualni i skupni rad s učenicima ili sa cijelim razrednim odjeljenjima ovisno o zahtjevima područja koje se obrađuje.
Važan dio poslova školskog pedagoga odnosi se i na savjetodavni rad s roditeljma koji kao rezultat rada s učenicima, učiteljima i drugim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa predstavlja zaokruživanje odgojno-obrazovne cjeline.
Unapređivanje svih oblika rada u školi i općeg funkciniranja školskog kolektiva usmjerenog na nastavni proces predstavlja svakodnevnu težnju u radu školskog pedagoga.
Pedagog
Mirna Bilić, pedagoginja
Područje rada školskog pedagoga je široko i dotiče se mnogih područja rada u u školi. Stručni suradnik pedagog bavi se analizom, unapređivanjem i vrednovanjem odgojno-obrazovnog rada u školi, sudjeluje u planiranju i programiranju, kulturnoj i javnoj djelatnosti škole, prati stručno usavršavanje učitelja, te vodi i nadgleda pedagošku dokumentaciju škole.
Osnovna i najvažnija djelatnost školskog pedagoga je neposredan odgojno-obrazovni rad koji se prije svega odnosi na individualni i skupni rad s učenicima ili sa cijelim razrednim odjeljenjima ovisno o zahtjevima područja koje se obrađuje.
Važan dio poslova školskog pedagoga odnosi se i na savjetodavni rad s roditeljma koji kao rezultat rada s učenicima, učiteljima i drugim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa predstavlja zaokruživanje odgojno-obrazovne cjeline.
Unapređivanje svih oblika rada u školi i općeg funkciniranja školskog kolektiva usmjerenog na nastavni proces predstavlja svakodnevnu težnju u radu školskog pedagoga.
Upisi u srednje škole
USKORO