
Matošev laboratorij – zabava, učenje i istraživanje
Školski projekt Matošev laboratorij osmišljen je kako bi se učenike zainteresiralo za područja prirodoslovlja i psihologije, potaknulo razvoj logičkog zaključivanja, pripremilo za prijelaz na predmetnu nastavu te obogatilo školski program podrške darovitim učenicima.
Tijekom programa produženog boravka, 2. svibnja 2025. godine, učenici 3. razreda imali su priliku sudjelovati u aktivnostima školskog projekta Matošev laboratorij, koji je na zabavan i pristupačan način spojio svijet znanosti i igre. Učenici su istraživali osjetila, svjetlost, zvuk i percepciju kroz niz zanimljivih pokusa i aktivnosti. Učiteljica prirode i biologije Martina Kaniža Kreš približila im je temu osjetila, a djeca su kroz pokus s novčićem i olovkama provjeravala kako funkcionira osjetilo vida. Učiteljica fizike Magdalena Ajduk vodila je pokuse vezane uz svjetlost i zvuk, a sve je kulminiralo zajedničkim istraživanjem ritma i melodije popularne pjesme Rim tim tagi dim izvođača Baby Lasagna – kroz analizu zvuka i svjetlosnih efekata. Školska psihologinja Ivana Tramošljika upoznala je učenike s pojmom percepcije. Djeca su s velikim zanimanjem rješavala poznati Stroop test, istraživala optičke iluzije i izradila vlastitu.
Aktivnosti u sklopu projekta bile su prava mala znanstvena pustolovina koja je učenicima pružila priliku da kroz igru uče, otkrivaju i razvijaju svoje potencijale.
Magdalena Ajduk, prof.
Martina Kaniža Kreš, prof.
Ivana Tramošljika, psihologinja