Program produženog boravka namjenjen je učenicima od 1. do 3. razreda. Provodi se 25 sati tjedno.
Ciljevi aktivnosti:
- omogućiti potpun i harmoničan razvoj djeteta s naglaskom na isticanju individualnih različitosti
- omogućiti učeniku boravak ispunjen različitim odgojno-obrazovnim sadržajima koji povoljno utječu na razvoj cjelokupne osobnosti
- pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje
Način realizacije programa
Produženi boravak organizira se od 7 sati ujutro (jutarnje dežurstvo) do 17 sati poslijepodne.
Program se realizira kroz sljedeća tri područja: igre, sport i rekreacija, jezično i kulturno-umjetničko te radno-tehničko.
Nakon prijepodnevne, redovne nastave, koju provodi učitelj razredne nastave, razredni odjel preuzima učitelj u produženom boravku. Grupe učenika, polaznika produženog boravka, organizirane su različito: kao homogene skupine učenika istog razrednog odjela ili kao heterogene skupine učenika sastavljene od dva razredna odjela.
U vrijeme ručka učenici s učiteljem odlaze na ručak u školsku blagovaonicu. Nakon ručka predviđeno je slobodno ustrojeno vrijeme za igru, odmor i rekreaciju po slobodnom izboru učenika ili različitim, programiranim sportsko-rekreativnim aktivnostima. Nakon slobodno ustrojenog vremena predviđeno je vrijeme za pisanje domaćih uradaka, ponavljanje i uvježbavanje gradiva obrađenog na nastavi te odlazak na užinu.
Preostalo vrijeme učitelj s učenicima provodi različite tipove radionica – likovne, glazbene, komunikacijske i druge, mala projektna istraživanja, dramatizacije i niz drugih organiziranih aktivnosti koje kreira učitelj uz pomoć učenika.
Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu.
Osnovna namjena programa:
- organizirati skrb o djeci mlađe školske dobi (1.-3. razreda) prije i nakon redovne nastave
- pripremiti učenike za bolje snalaženje u pisanju domaćih zadaća, ponavljanju, uvježbavanju i primjeni naučenog na redovnoj nastavi poštujući pritom skladan emotivan, društveni i psihološki razvoj učenika uz isticanje individualnih različitosti