Suvremena je školska knjižnica informacijsko i komunikacijsko središte kvalitetne škole. Ona je, kao izvor informacija i znanja, prije svega namijenjena učenicima i učiteljima za potrebe redovne nastave, ali je i potpora svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima škole, mjesto okupljanja i provođenja slobodnog vremena. Školski knjižničar nositelj je djelatnosti školske knjižnice te se od njega očekuje profesionalni pristup u komunikaciji i radu, sposobnost razumijevanja korisničkih potreba te posjedovanje informacijskih vještina i znanja o svrsishodnoj i kvalitetnoj uporabi informacija. Djelatnost knjižničara u školskoj knjižnici obuhvaća neposrednu odgojnu-obrazovnu djelatnost: stručnu – knjižničnu, te kulturnu i javnu djelatnost.
Zadaća suvremene školske knjižnice potpora je obrazovnim ciljevima i zadacima zacrtanim nastavnim planom i programom kroz osiguravanje pristupa izvorima znanja koji će učenike potaknuti na različite ideje u procesu iskustvenog učenja i omogućiti im stjecanje stvaralačkog iskustva pri uporabi i kreiranju informacija. Radi postizanja zacrtanih ciljeva nužna je suradnja s učenicima, učiteljima i roditeljima.
U današnjem je društvu informacijska pismenost jedna od važnih sastavnica čovjekove pismenosti uopće. Ona uključuje razumijevanje i uporabu informacija, ne samo iz klasičnih izvora znanja, već i onih posredovanih suvremenom tehnologijom. Upravo u edukaciji ovog oblika pismenosti školska knjižnica treba imati važnu ulogu jer poučava učenike samostalnom projektno-istraživačkom radu, potiče ih na stvaralačko i kritičko mišljenje pri pronalaženju, selektiranju, vrjednovanju i primjeni informacija. Na tragu nastojanja da postane informacijsko i komunikacijsko središte, danas je naša školska knjižnica suvremeno opremljena, i to računalima spojenim u lokalnu mrežu i na internet te projektorom za prezentiranje raznih sadržaja.